MIRŐL LESZ SZÓ A BLOGBAN?
- MIT MOND A SWOT?
- HOGYAN KUTATJUK A PROBLÉMÁKAT?
- GATYÁBA RÁZZUK AZ INFORMATIKÁT!
IT tanácsadás
ANALIZÁLTUNK
Értékeltük az elmúlt évek sikereit és kudarcait, és megpróbáltuk megtalálni azt a tényezőt, ami miatt bennünket választottak ügyfeleink.
Nagyon jók a felkérdező kérdőívek is, szép statisztikákat lehet gyártani velük, de mi inkább tényekből indultunk ki. Azt akartuk megtudni, hogy az a nyavalyás SWOT tábla mit mond majd nekünk.
Mondhatta volna azt is, hogy kiemelkedő termékeink vannak, aminél nincs jobb. De ez nem igaz, biztos, hogy több tucat hasonló vagy jobb termék/szolgáltatás van a világon.
Mondhatta volna azt is, hogy mi vagyunk a legolcsóbbak. De ez nem igaz, ráadásul nem is akarunk a legolcsóbbak lenni, ahogy az sem cél, hogy a legdrágábbak legyünk.
És mondhatta volna azt is, hogy nálunk dolgoznak a világ legjobb szakemberei. De ez nem igaz, mert eddig sem a Higgs-bozont kerestük, hanem olyan ügyfeleket, akiknek olyan problémái vannak, amiket tisztességgel meg tudunk oldani.
És azt dobta ki magából az analízis, hogy ez az, a problémakereső és -megoldó készségünk a mi X-faktorunk.
INFLUENSZERKEDÉS VS. TÁJÉKOZÓDÁS
Sok cégnél fantasztikus emberek, amolyan evangelisták viszik a prímet, akik influenszerként mutatják meg a legjobb megoldást az online felületeken. Nálunk nincs ilyen kapacitás, és „megerőszakolni” sem szeretnénk ügyfeleinket az amúgy valóban jó technológiákkal, szolgáltatásokkal, erre ott vannak a gyártók megmondóemberei, videói. Azokat legalább annyian nem nézik az ügyfeleink közül, mint a mi videóinkat, pedig azok sokkal jobbak.
Mi inkább kérdezünk. Problémákról. Mint anyuka a kislányt, amikor pityeregve jön haza a suliból egy rosszul sikerült felelet után. Nem ítélkezünk, nem kárhoztatunk másokat, hanem igyekszünk a legtöbbet megtudni a problémáról, hogy megoldhassuk. És persze a legtöbb probléma újabb és újabb problémákat okozhat, mi pedig igyekszünk elébük kerülni.
PROBLÉMÁT KERESÜNK
Arra jöttünk rá, hogy mi valójában nem is új ügyfeleket keresünk, hanem feltáratlan, megoldatlan problémák után kutatunk. Ezek általában nem csillagászati méretű problémák, talán azért is vagyunk képesek kifogástalanul megoldást találni rá.
Megoldani egy átláthatatlannak tűnő hálózati problémát, adathalászattól mentesíteni egy céget, megakadályozni egy túlterheléses támadást vagy egy domain-spoofingot nem olyan félelmetesen nagy dolog, mint igazolni a Higgs-bozon jelenlétét. De sokan nem tudnak megküzdeni vele. És nem feltétlen azért, mert nem tudnak olyan technológiát az asztalra letenni, mint amire szükség van. Egyszerűen csak nem kezelik valódi problémaként.
ÉS A PROBLÉMÁRA KERESÜNK MEGOLDÁST
Mi abban vagyunk jók, hogy megtaláljuk azt a pontot, ahonnan a probléma ered. Ez nem mindig informatikai, ezért mi sem tudjuk kijelenteni, hogy minden problémára van már megoldásunk. Ami miatt mégis mellettünk döntenek, az az, hogy ilyen esetben is keresünk rá alkalmazható, működő megoldást. Nem egy újabb doboz után kutatunk a raktárunkban, nem! Keresünk például egy technológiai partnert, vagy kidolgozunk egy új szolgáltatási módszert, esetleg kollaborálunk olyannal, aki szintén küzdött már hasonló problémával. De leginkább nem hagyjuk magára sem leendő, sem meglévő ügyfeleinket.
NINCS TITOK: GATYÁBA RÁZZUK AZ INFORMATIKÁD
A Syswind kisebb, nagyobb sikereinek titka az affinitásunk, a jó kommunikációnk és a realitás megőrzése minden egyes projekt esetén. És ezt senki másnak nem akarjuk bebizonyítani, csak ügyfeleinknek. Mi nem függünk semmilyen beszállítótól, nincsenek kötelezettségeink, hogy ennyi és ennyi licencet adjunk el. Egyedüli elköteleződésünk az ügyfelek problémáinak tisztességes megoldására van.
Ezért a sokadik, nem hivatalos szlogenünk a „We solve problems.” Nem fejlesztünk antigravitációs űrtollakat, sem bazaltból készült zászlókat a holdi pusztaságba, és nem is akarunk ilyeneket eladni, egyszerűen csak vállalkozások informatikai infrastruktúráját rázzuk gatyába rövid idő alatt, hogy az ne lehessen probléma.
Ui. Azt azért nem ígérjük, hogy a telefonhívásod után 9 perc és 37 másodpercen belül a helyszínen leszünk, de azért igyekszünk.