A DINAMIKUS FEJLŐDÉS ZÁLOGA: A MENEDZSELT SZOLGÁLTATÁSOK

Az elmúlt évtizedekben átalakult az informatika, és a felhős megoldások irányába tolódott a szolgáltatások, az alkalmazások elérhetősége, sőt ma már a hardverek kontrollja is afelé tart.
MIRŐL LESZ SZÓ A BLOGBAN?

MSP, IT tanácsadás, kulcsrakész infrastruktúra

A KKV-K SZÁMÁRA OLCSÓBB

Egy triviális példa: világszerte közel 1.8 milliárd ember, ebből több mint 3 millió cég használja a Google elektronikus levelezését. A szolgáltató biztosítja az infrastruktúrát, a felhasználónak csak egy internetre csatlakozó eszközre van szüksége.

A miérteken nem kell sokat gondolkodni: kényelmes, megbízható és olcsóbb, mint egy saját levelező rendszer működtetése. Ha sajátot akarok, akkor kell egy magas rendelkezésre állású kiszolgáló, kell egy levelező alkalmazás, kell hozzá emailvédelem, kezelni kell a klienseket, és nem árt, ha van egy olyan szakember, aki ért is hozzá. Az 5,75 EUR/felhasználó/hónap áron elérhető alap csomag egy 30-50 felhasználós cégnél garantáltan alacsonyabb költség, mint saját levelezést kialakítani és üzemeltetni.

A LÉNYEG MÁR NEM A HARDVER

Az informatika ma már nem a hardverekről szól, hanem a szolgáltatásokról és az alkalmazások kiszolgálásáról. Egy 100 fős könyvelő cégnek nem az az érdeke, hogy minél korszerűbb és biztonságosabb kiszolgálók, adatmentők, tűzfalak legyenek egy szerverteremben az iroda végében. Az érdekük, hogy mindig működjön a rendszer, és a felhasználói biztonságban tudjanak hozzáférni az adatokhoz, az alkalmazásokhoz és internetes szolgáltatásokhoz. Nem akarnak például létszámbővülés miatt újabb vasakat venni, újabb informatikusokat alkalmazni, ahogy azt sem akarják, hogy létszám csökkenés esetén csak hangosan zúgjon a szerverterem felesleges eszközök zajától.

Manapság a kis- és középvállalkozásoknak számtalan alternatíva adott, hogy a klasszikus informatikai rendszereket kiváltsák haladó, felhővezérelt megoldásokkal és szolgáltatásokkal. A jelen IT megoldásai rugalmasan változtathatók, egyszerűen és olcsón üzemeltethetők, és nem feltétlen igényelnek óriási kezdeti beruházásokat. Ezek teljes körű menedzselt szolgáltatásként, opex megvalósításban is elérhetők, amit a szolgáltató havi előfizetésként, illetve a hardverek esetében tartós bérleti szerződés mellett biztosít. Értelemszerűen itt a szolgáltató finanszíroz, tervez, implementál és üzemeltet is egyben.

Mivel az IT infrastruktúra teljes részét képes lefedni egy szolgáltató menedzselt szolgáltatásokkal, a beszerzési módszer nem zárja ki a hardveres infrastruktúra megvásárlását sem. A fizikai eszközök, akár a licencekkel együtt capex kiadásként is elérhetők, függően attól, hogy az adott szervezet milyen költségvetést részesít előnyben.

EGY TELEFON-ELŐFIZETÉS ÁRÁÉRT INFRASTRUKTÚRA ÉS KIBERVÉDELEM?

Nagyjából igen! Vegyünk egy példát az opex megközelítésre! A fent említett 100 fős, irodai tevékenységet folytató cég esetében egy nagyvállalati szintű képességekkel rendelkező, kibervédelemmel ellátott hálózati infrastruktúra opex, azaz teljes körű menedzselt szolgáltatásként történő beszerzése havi 30 EUR/felhasználó. Maga a hálózati infrastruktúra része pedig csak 10 EUR/felhasználó.

És akkor nézzük mi van a csomagban!

  • Biztonságos, távolról felügyelt hálózati infrastruktúra 1 telephelyen: következő generációs tűzfal irodai környezetre optimalizált biztonsági funkciókkal és méretezéssel, biztonságos hozzáférési pont (kliens VPN) szolgáltatás, 10 db WiFi csatlakozási pont kábelezéssel
  • Felhasználói kibervédelem 100 felhasználóra: következő generációs végpontvédelem, email- és kollaborációvédelem, DNS-alapú internetforgalom szűrés, felhasználói tudatosságfejlesztés
  • A rendszer tervezése: helyszíni felmérés és az üzleti igények, technológiai elvárások egyeztetése, a stratégia szerinti terv elkészítése skálázhatósági opciókkal
  • Finanszírozás és beszerzés: a teljes opex beszerzés esetén a hardverek tartós bérleti konstrukcióban történő biztosítása, a különböző gyártóktól származó rendszerelemek és SaaS szolgáltatások beszerzése, illetve a rendszer központi adminisztrációja
  • Implementáció és oktatás: az infrastruktúra elemek telepítése, beállítása az igények és a házirendek alapján, a felhasználói kibervédelem installációjának támogatása, a rendszerekkel kapcsolatos L1 és L2 szintű támogatás oktatása
  • Üzemeltetés: havi 6 óra mérnöki üzemeltetés távfelügyelettel, távoli L3 támogatás, hibaelhárítás elkezdése 4 órán belül, hibás eszköz cseréje 24 órán belül, vezetői riportok és javaslatok és betekintés a státuszokba

A menedzselt szolgáltatások további előnye, hogy a szolgáltató zökkenőmentesen képes az üzleti igények változásaira reagálni és változtatni. Az infrastruktúra fejlesztése így a meghatározott stratégia mentén folyhat, ami például újabb telephelyek problémamentes bekapcsolását jelentheti. Ez az opex konstrukcióban csak a havi költségek – a bevont új elemekkel arányos – változtatásával jár. A módszer előnyei innentől kezdve gyarapodnak. Az ügyféloldalon nincs szükség új IT szakemberek alkalmazására, nem növekedik az eszközökkel és licencekkel járó adminisztráció és a távoli üzemeltetés díja sem változik.

MILYEN VÁLLALKOZÁSOKNAK AJÁNLOTT A MENEDZSELT SZOLGÁLTATÁS?

A fentiekből kiindulva a nagyvállalati szintű menedzselt szolgáltatások leginkább a dinamikusan fejlődő KKV-k számára jelenthetnek előnyöket – iparágtól függetlenül. A Syswind célja, hogy minimalizálja a cégek informatikai terhelését, és maximalizálja az IT infrastruktúra rugalmasságát és hatékonyságát, az MSP megoldásokban tökéletesen megvalósítható.

Megközelítésünk: az IT legyen egyszerű! Ha érdekel a téma, nézd meg az MSP-ről szóló rövid webinárunkat, ahol Király András ügyvezető mutatja be a szolgáltatást.

ÖSSZEFOGLALÁS

Az informatikai 2024-ben sem lesz olcsóbb. A menedzselt informatika költségei ellenben konzerválhatók – akár több érve előre. A kockázatot ebben a konstrukcióban a szolgáltató vállalja, akinek vitális kérdés a szolgáltatás magas szinten történő biztosítása. Ebből adódóan a felhasználói oldalon az informatikai stabilitás mellett a fix költségek tervezhetősége jelenti a valódi előnyt a klasszikus IT megközelítéssel szemben.

KÉRJ SZAKMAI KONZULTÁCIÓT SZAKÉRTŐINKTŐL!

Szaktanácsadással segítjük infrastruktúrafejlesztési döntéseidet. Informatikus mérnökeink évtizedes tapasztalattal várják elképzeléseidet. Garantáljuk, hogy csak és kizárólag megbízható, élvonalbeli technológiákat javasolunk. Megoldásunkkal Te is költséghatékonyan üzemeltetheted informatikai infrastruktúrád.

OLVASS TOVÁBB!

SZAKMAI BLOGUNK