Facebook WiFi HORECA felhasználásra

A vendéglátók nyilvános WiFi hálózatához fejlesztett Facebook bejelentkezési funkció már 10 éve rendelkezésre áll, mégis kevesen használják ki. Pedig üzletileg sok előnnyel járhat.
MIRŐL LESZ SZÓ A BLOGBAN?

Meraki MX AP, Facebook log-in, Splash oldal

A Cisco Meraki hálózati portfóliója a kis- és a nagyvállalkozásokat is egyaránt sok olyan funkcióval támogatja, ami nem csak a hálózati adminisztrátorokat hozza lázba. A Meraki MX AP-k bőven tudnak a marketingesek, a létesítménykezelők, az operatív vezetők kedvében is járni, ha van rá igény. Az üzleti alapon működő vállalkozások esetében nem is kérdés, hogy van-e értelme például kihasználni egy hálózati eszköz marketing funkcióit.

A sok extra funkció közül a blogban két, a HORECA területen rendkívül hatékony felhasználásról fog szó esni. Mindkettő esetében csak egy, vagy a rendelkezésre álló terek függvényében egy pár darab Meraki MX WiFI AP-ra van szükség a megoldás kialakításához. A Meraki egyébiránt is a hálózati eszközök svájci bicskája, mégis a tudásához mérten szerény az árképzése. Ráadásul az olcsóbb távol-keleti gyártók „vedd és vidd” filozófiájától eltérően a Meraki folyamatos, automatikus frissítést biztosít az eszközeihez, ami nem csak kibervédelmi szempontból ütős ajánlat, hanem időről időre újabb és újabb funkcionalitással vértezi fel az amerikai gyártó a termékeit.

MERAKI WIFI BEJELENTEKZÉS FACEBOOK-KAL

A Facebook bejelentkezési funkció nem újdonság, de a marketingre gyakorolt pozitív hatása miatt érdemes feleleveníteni. Nyilván olyan időt élünk, amikor mindenkinek temérdek gigabájtnyi adatforgalommal rendelkező mobil előfizetése van, kevesen jelentkeznek be nyilvános WiFi-re az adatforgalom csökkentése miatt. Ez sem erről szól, de minkét fél számára számos előnnyel jár.

Mi is a WiFi Facebook bejelentkezés?

A Meraki és a Facebook együttműködése révén létrehoztak egy olyan nyilvános WiFi használati módszert, amin keresztül a Facebook felhasználó be tud jelentkezni a helyi hálózatra. A megoldás lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a Facebook-oldalukat kezdőoldalként használják a WiFi-bejelentkezés során.

Milyen előnyöket biztosít az integrált bejelentkezési platform?

Ha a hivatalos marketing mantrákat gyorsan letudjuk, miként fokozott felhasználói élményt biztosít az ügyfélnek és kézzelfogható előnyöket a vendéglátónak, akkor is marad bőven az előnyökből:

  • A vendégek egyszerűen bejelentkezhetnek – ez valóban egy zökkenőmentes felhasználói élmény.
  • A vendégek részletes információkat kaphatnak a helyről, a menüről, napi vagy heti ajánlatokról, mások véleményeit is megtekinthetik, stb. – ez értelemszerűen már a vendéglátó helyen múlik, hogy miről és milyen tájékoztatást ad a betérő vendégnek.
  • A vendégek geolokációs adatokat adhatnak az ismerőseinek, fényképeket oszthatnak meg a pazar ételkülönlegességekről vagy a hely enteriőrjéről, kedvelhetik a helyet stb. – ez szintén a vendéglátástól függ, hogy érdemes-e bármit posztolni a helyről vagy lájkolni, de ha igen, akkor valószínűbb, hogy fognak. Főleg, ha ez valami „kedvezményt, ajándékot” von maga után.
  • A vendégek Facebook tevékenységének, reakcióinak köszönhetően nagyobb láthatóságot tud elérni a vendéglátó, ráadásul maga a Facebook oldal látogatásával is növelhető az elköteleződés, a visszatérés és mások bevonzása, azaz a forgalom növelése.
  • A közösségi hálózatban rejlő előnyöket nem is kell folytatni, azt a helyi marketingesek úgy is tudják, viszont a bejelentkezések során keletkező anonim adatok megosztását mindenképpen a vállalkozás helyzeti előnyeihez lehet sorolni. Ezek a demográfiai adatok segíthetnek az enteriőr, a zene, az étlap, stb. optimalizálásban, és nem utolsó sorban közösségi reklámok és ajánlatok kialakításában.
  • A valódi érték pedig akkor jelentkezik, amikor a bejelentkezésnek köszönhetően a vendég követi a helyet, majd a marketing szorgos munkájával visszautasíthatatlan ajánlatokkal bombázza elégedett követőit.

 

FIZETÉS A WIFI-N KERESZTÜL

A másik nagy marketing dobása a Merakinak, hogy támogatja a hitelkártyás számlázást és fizetést olyan splash oldalakon keresztül, mint a Cloud4Wi, Cloudifi, Eleven Wireless, Purple, SOCIFI és Splash Access. A szolgáltatás értelemszerűen olyan helyeken jelenthet előnyt, ahol a munkaerő-kihasználtság a maximumon van, vagy szimplán csak ezzel szeretnének újabb kényelmi szolgáltatást biztosítani a vendégeknek.

De mi is az a Splash oldal?

A Splash page vagy captive portal egy olyan webes nyitóoldal, amit a felhasználók egy bejelentkezés előtt fogadnak a böngészőjükben. A kifejezés még a marketingesek nagy százaléka számára is idegennek tűnhet, de valószínűleg már ismerik a captive portál használatát. A WiFi világában a captive portál egy egyedi indítóképernyő, amelyen keresztül kell, hogy a felhasználó hozzáférjen a lokális WiFi által biztosított internethez.

A vendéglátó egységek esetében ez egy olyan szűrő lehet, amin keresztül – első csatlakozáskor – bekérik az ügyfelek fizetéshez szükséges adatait, elfogadtatják a felhasználókkal a feltételeket, magyarán előkészítik a feltételeket a fizetési tranzakciókra. Ezen kívül a gyűjtött adatokat pl. a Splash Access-en keresztül a Mailchimpbe továbbíthatják, vagy egyszerűen egy CSV fájlként tárolhatják el.

Magán a fizetési lehetőségen kívül ezek a portálok olyan kapukat nyithatnak meg az adatgyűjtés terén, amiről a marketing specialisták csak álmodhattak az okostelefon használat előtt. Lévén ezek olyan céloldalak, ahol az információkért cserébe különböző promóciókat, kuponokat hirdethet a WiFi hálózat üzemeltetője. Mindazonáltal ez egy speciális formája is a marketingnek, ugyanis ezen a ponton összeér az online és a fizikai marketing, hiszen a vendég mindkét szinten kaphatja az ösztönzést a vásárláshoz, fogyasztáshoz. Úgy is szokták nevezni, hogy ez a fizikai telephely landoló oldala.

 

Nos, felmerülhet a kérdés, hogy biztonságosak-e ezek a műveletek, tranzakciók, hiszen még is csak nyilvános WiFiről van szó. És a válasz: persze, biztonságos, ha azzá teszik. Mint a blog elején indulásként írtuk, a Meraki a hálózati eszközök svájci bicskája. Egyrészt része a Cisco Secure portfóliónak, mindamellett felhő menedzselésű, ami az eszköz biztonságát is maximálisan támogatja. Másrészt a Cisco Secure rendelkezik olyan DNS-layer alapú biztonsági felhővel, amin keresztül az összes „kritikus ajtót” be lehet zárni. A Cisco Umbrella szolgáltatás biztonsági webátjáróként megvédi a hálózatot, az eszközöket és a felhasználókat a kompromittálódástól. Ennek okán teljesen biztonságos környezetben történhet meg bármilyen tranzakció.

AZ EXTRÁK

A Meraki, illetve a Cisco biztonsági szolgáltatásai pontosan ezért licencelést igényelnek. Eltérően az alsókategóriás eszközöktől, ahol a „történik, ami történik” alapú Zero Security a stratégia, a Cisco magas szintű kibervédelmet biztosít az eszközeihez, amivel egyrészt megvalósítható a Zero Trust biztonsági megközelítés.

Erről már írtunk többször:

Cisco Umbrella: https://syswind.hu/2022/02/04/mitol-ved-a-cisco-esernyoje/

Cisco DUO: https://syswind.hu/2022/04/21/zero-trust-miert-fontos-az-mfa/

Cisco DUO Network Gateway: https://syswind.hu/2022/05/13/friss-duo-network-gateway-rdp-tamogatassal/

Cisco Secure Hybrid Work: https://syswind.hu/2022/06/02/hibrid-munka-2022/

KÉRJ SZAKMAI KONZULTÁCIÓT SZAKÉRTŐINKTŐL!

Szaktanácsadással segítjük infrastruktúrafejlesztési döntéseidet. Informatikus mérnökeink évtizedes tapasztalattal várják elképzeléseidet. Garantáljuk, hogy csak és kizárólag megbízható, élvonalbeli technológiákat javasolunk. Megoldásunkkal Te is költséghatékonyan üzemeltetheted informatikai infrastruktúrád.

OLVASS TOVÁBB!

SZAKMAI BLOGUNK