MIRŐL LESZ SZÓ A BLOGBAN?
- MERAKI A HÁLÓZATI ESZKÖZÖK SVÁJCI BICSKÁJA
- MERAKI WIFI AP & FACEBOOK LOG-IN
- MERAKI WIFI AP SPLASH OLDAL BANKÁRTYÁS FIZETÉSRE
Meraki MX AP, Facebook log-in, Splash oldal
A Cisco Meraki hálózati portfóliója a kis- és a nagyvállalkozásokat is egyaránt sok olyan funkcióval támogatja, ami nem csak a hálózati adminisztrátorokat hozza lázba. A Meraki MX AP-k bőven tudnak a marketingesek, a létesítménykezelők, az operatív vezetők kedvében is járni, ha van rá igény. Az üzleti alapon működő vállalkozások esetében nem is kérdés, hogy van-e értelme például kihasználni egy hálózati eszköz marketing funkcióit.
A sok extra funkció közül a blogban két, a HORECA területen rendkívül hatékony felhasználásról fog szó esni. Mindkettő esetében csak egy, vagy a rendelkezésre álló terek függvényében egy pár darab Meraki MX WiFI AP-ra van szükség a megoldás kialakításához. A Meraki egyébiránt is a hálózati eszközök svájci bicskája, mégis a tudásához mérten szerény az árképzése. Ráadásul az olcsóbb távol-keleti gyártók „vedd és vidd” filozófiájától eltérően a Meraki folyamatos, automatikus frissítést biztosít az eszközeihez, ami nem csak kibervédelmi szempontból ütős ajánlat, hanem időről időre újabb és újabb funkcionalitással vértezi fel az amerikai gyártó a termékeit.
MERAKI WIFI BEJELENTEKZÉS FACEBOOK-KAL
A Facebook bejelentkezési funkció nem újdonság, de a marketingre gyakorolt pozitív hatása miatt érdemes feleleveníteni. Nyilván olyan időt élünk, amikor mindenkinek temérdek gigabájtnyi adatforgalommal rendelkező mobil előfizetése van, kevesen jelentkeznek be nyilvános WiFi-re az adatforgalom csökkentése miatt. Ez sem erről szól, de minkét fél számára számos előnnyel jár.
Mi is a WiFi Facebook bejelentkezés?
A Meraki és a Facebook együttműködése révén létrehoztak egy olyan nyilvános WiFi használati módszert, amin keresztül a Facebook felhasználó be tud jelentkezni a helyi hálózatra. A megoldás lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a Facebook-oldalukat kezdőoldalként használják a WiFi-bejelentkezés során.
Milyen előnyöket biztosít az integrált bejelentkezési platform?
Ha a hivatalos marketing mantrákat gyorsan letudjuk, miként fokozott felhasználói élményt biztosít az ügyfélnek és kézzelfogható előnyöket a vendéglátónak, akkor is marad bőven az előnyökből:
- A vendégek egyszerűen bejelentkezhetnek – ez valóban egy zökkenőmentes felhasználói élmény.
- A vendégek részletes információkat kaphatnak a helyről, a menüről, napi vagy heti ajánlatokról, mások véleményeit is megtekinthetik, stb. – ez értelemszerűen már a vendéglátó helyen múlik, hogy miről és milyen tájékoztatást ad a betérő vendégnek.
- A vendégek geolokációs adatokat adhatnak az ismerőseinek, fényképeket oszthatnak meg a pazar ételkülönlegességekről vagy a hely enteriőrjéről, kedvelhetik a helyet stb. – ez szintén a vendéglátástól függ, hogy érdemes-e bármit posztolni a helyről vagy lájkolni, de ha igen, akkor valószínűbb, hogy fognak. Főleg, ha ez valami „kedvezményt, ajándékot” von maga után.
- A vendégek Facebook tevékenységének, reakcióinak köszönhetően nagyobb láthatóságot tud elérni a vendéglátó, ráadásul maga a Facebook oldal látogatásával is növelhető az elköteleződés, a visszatérés és mások bevonzása, azaz a forgalom növelése.
- A közösségi hálózatban rejlő előnyöket nem is kell folytatni, azt a helyi marketingesek úgy is tudják, viszont a bejelentkezések során keletkező anonim adatok megosztását mindenképpen a vállalkozás helyzeti előnyeihez lehet sorolni. Ezek a demográfiai adatok segíthetnek az enteriőr, a zene, az étlap, stb. optimalizálásban, és nem utolsó sorban közösségi reklámok és ajánlatok kialakításában.
- A valódi érték pedig akkor jelentkezik, amikor a bejelentkezésnek köszönhetően a vendég követi a helyet, majd a marketing szorgos munkájával visszautasíthatatlan ajánlatokkal bombázza elégedett követőit.
FIZETÉS A WIFI-N KERESZTÜL
A másik nagy marketing dobása a Merakinak, hogy támogatja a hitelkártyás számlázást és fizetést olyan splash oldalakon keresztül, mint a Cloud4Wi, Cloudifi, Eleven Wireless, Purple, SOCIFI és Splash Access. A szolgáltatás értelemszerűen olyan helyeken jelenthet előnyt, ahol a munkaerő-kihasználtság a maximumon van, vagy szimplán csak ezzel szeretnének újabb kényelmi szolgáltatást biztosítani a vendégeknek.
De mi is az a Splash oldal?
A Splash page vagy captive portal egy olyan webes nyitóoldal, amit a felhasználók egy bejelentkezés előtt fogadnak a böngészőjükben. A kifejezés még a marketingesek nagy százaléka számára is idegennek tűnhet, de valószínűleg már ismerik a captive portál használatát. A WiFi világában a captive portál egy egyedi indítóképernyő, amelyen keresztül kell, hogy a felhasználó hozzáférjen a lokális WiFi által biztosított internethez.
A vendéglátó egységek esetében ez egy olyan szűrő lehet, amin keresztül – első csatlakozáskor – bekérik az ügyfelek fizetéshez szükséges adatait, elfogadtatják a felhasználókkal a feltételeket, magyarán előkészítik a feltételeket a fizetési tranzakciókra. Ezen kívül a gyűjtött adatokat pl. a Splash Access-en keresztül a Mailchimpbe továbbíthatják, vagy egyszerűen egy CSV fájlként tárolhatják el.
Magán a fizetési lehetőségen kívül ezek a portálok olyan kapukat nyithatnak meg az adatgyűjtés terén, amiről a marketing specialisták csak álmodhattak az okostelefon használat előtt. Lévén ezek olyan céloldalak, ahol az információkért cserébe különböző promóciókat, kuponokat hirdethet a WiFi hálózat üzemeltetője. Mindazonáltal ez egy speciális formája is a marketingnek, ugyanis ezen a ponton összeér az online és a fizikai marketing, hiszen a vendég mindkét szinten kaphatja az ösztönzést a vásárláshoz, fogyasztáshoz. Úgy is szokták nevezni, hogy ez a fizikai telephely landoló oldala.
Nos, felmerülhet a kérdés, hogy biztonságosak-e ezek a műveletek, tranzakciók, hiszen még is csak nyilvános WiFiről van szó. És a válasz: persze, biztonságos, ha azzá teszik. Mint a blog elején indulásként írtuk, a Meraki a hálózati eszközök svájci bicskája. Egyrészt része a Cisco Secure portfóliónak, mindamellett felhő menedzselésű, ami az eszköz biztonságát is maximálisan támogatja. Másrészt a Cisco Secure rendelkezik olyan DNS-layer alapú biztonsági felhővel, amin keresztül az összes „kritikus ajtót” be lehet zárni. A Cisco Umbrella szolgáltatás biztonsági webátjáróként megvédi a hálózatot, az eszközöket és a felhasználókat a kompromittálódástól. Ennek okán teljesen biztonságos környezetben történhet meg bármilyen tranzakció.
AZ EXTRÁK
A Meraki, illetve a Cisco biztonsági szolgáltatásai pontosan ezért licencelést igényelnek. Eltérően az alsókategóriás eszközöktől, ahol a „történik, ami történik” alapú Zero Security a stratégia, a Cisco magas szintű kibervédelmet biztosít az eszközeihez, amivel egyrészt megvalósítható a Zero Trust biztonsági megközelítés.
Erről már írtunk többször:
Cisco Umbrella: https://syswind.hu/2022/02/04/mitol-ved-a-cisco-esernyoje/
Cisco DUO: https://syswind.hu/2022/04/21/zero-trust-miert-fontos-az-mfa/
Cisco DUO Network Gateway: https://syswind.hu/2022/05/13/friss-duo-network-gateway-rdp-tamogatassal/
Cisco Secure Hybrid Work: https://syswind.hu/2022/06/02/hibrid-munka-2022/